Tanulmányok, minősítések
1976-1980 Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola, oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
1996-1998 Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus
2000-2006 Eötvös Loránd Tudományeyetem Pedagógiai Pszichológiai Kar Pszichológia Doktori Iskola
2020-2022 Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola
Munkahelyek
1980-1996 Budai Gyermekkórház Neurózis Osztály, gyógypedagógus
1986 óta Péterfy Sándor utcai Kórház Neonatológiai és Csecsemő Osztály koraszülött utánvizsgálat, gyógypedagógus
1992 óta Budai Gyermekkórház Endokrinológiai Szakrendelés, gyógypedagógus
1994-1997 között az egykori Schöpf-Mérei Kórház és az I. számú Női Klinika, gyógypedagógus
2003 Budai Gyermekkórház KHT, gyógypedagógus
2003-2016 Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Pszichopedagógia Tanszék
2007-től Szent János Kórház és Észak-budai Egyesített Kórházak Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Rehabilitációs Osztály, gyógypedagógus
2017-től Miskolci Egyetem Bölcsézettudományi Kar Tanárképző Intézet
Kutatási, fejlesztési területek
Koraszülött gyermekek fejlődéskövetése
Pszichiátriai beteg gyermekek pedagógiai diagnosztikája
Veleszületett pajzsmirigy beteg gyermekek kognitív fejlődésének követése
Obes gyermekek és szüleik edukációja
Szakmai közélet
Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének tagja
Magyar Pszichológiai Társaság tagja
Fontosabb publikációk
Beke A , Fehérné Sz M , Csiky E , Kucseráné Gráf R , Németh T , Szabóné Gy-né
Az igen kissúlyú újszülöttek életkilátása
IDEGGYOGYASZATI SZEMLE / CLINICAL NEUROSCIENCE 50.:(11-12.) pp. 376-384. (1997)
Kucseráné Gráf Rózsa , Muzsnai Ágota , Péter Ferenc
A congenitális hyphothyreosis szűrése során felismert és kezelt gyermekek értelmi fejlődése
GYERMEKGYÓGYÁSZAT 48. évfolyam:(4.) pp. 412-416. (1997)
Beke A , Kucseráné Gráf R
Tanulási nehézségek és magatartászavarok koraszülötteknél 8 éves korban
GYERMEKGYÓGYÁSZAT 50:(6) pp. 553-565. (1999)
Kucseráné Gráf Rózsa , G Tóth Viktória(2000).Budapest. Anonymus Alapítvány.
Felismerési lehetőségek és teendők az iskoláskor előtt - korai fejlesztés.pp.144-147.
In: Kovács F , Vidovszky G (szerk.)
Muzsnai Á , Péter F , Blatniczky L , Gráf R
A veleszületett hypothyreosis újszülöttkori szűrése: több, mint 20 év legfontosabb tapasztalatai
GYERMEKGYÓGYÁSZAT 55.:(suppl. 2) pp. 69-70. (2004)
Gráf Rózsa , Kovács Ferenc
Endokrin betegségek pszichológiai vonatkozásai
In: Péter F (szerk.)
Gyermekendokrinológia . Budapest: Semmelweis Kiadó, 2010. pp. 433-442
Gráf Rózsa , Boross Gábor , Harnos Andrea
A bronchopulmonális dysplasiás koraszülöttek fejlődési sajátosságai
GYERMEKGYÓGYÁSZATI TOVÁBBKÉPZŐ SZEMLE 18:(1) pp. 25-30. (2013)
Vojcek,E., Csécsei,M.,Flack,E.,Princzkel,E.,Gráf,R.(2018).Perinatal stroke-from symptons to follow up
IDEGGYÓGYÁSZATI SZEMLE. 2018.Mar.30;71,(3-04):127-136
doi:10.18071i32.71.0124
Takács István, Gráf Rózsa, Egri Tímea, Séllei Beatrix (2018): Pszichopedagógia.
SZOCIÁLPOLITIKAI SZEMLE.IV.évfolyam.5.szám.p.77-86.
Gráf Rózsa, Törzsök- Connoly Éva (2018):Koraszülött gyermekek szüleinek edukációs és mentálhigiénés megsegítése.Gyógypedagógia- Dialógusban. Fogyatékossággal élő gyermekek, fiatalok és felnőttek egyéni megsegítésének lehetőségei. Tanulmánykötet a Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének 46. Konferenciáján elhangzott előadásokból. MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETE ÉS A ELTE BÁRCI G. Kara.
Gráf Rózsa: Gyógypedagógiai terápiák. In.: Vekerdy-Nagy Zsuzsanna(szerk.2018). A GYERMEKREHABILITÁCIÓ SAJÁTOSSÁGAI. P. 739-743.
Gráf, R., Kalmár ,M., Harnos, A., Boross, G., Nagy, A. (2020).Reading and spelling skills of prematurely born children in light of the underlying cognitive factors. Cognitive Processing.https://doi.org/10.1007/s10339-020-01001-6
Gráf, R.(2020). A koraszülöttség, mint a tanulási zavarok egy lehetséges rizikótényezője. Szellem és Tudomány Miskolci Egyetem BTK Almanach, 169-178
Gráf, R., Boross, G., Nagy, A., Kalmár,M.(2021). A bronchopulmonalis dysplasia hatása koraszülöttek fejlődésére. Gyermekgyógyászat; 72(2), 34-43.