Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Dr. habil. K. Nagy Emese Ph.D.

 

Szolgálati hely: Tanárképző Intézet

Iroda: C/1 319 szoba

Telefon: +36 30 313 4769
E-mail: emese.nagy@uni-miskolc.hu
Fogadóóra: kedd, 14.00-16.00, egyeztetés szerint

Rövid bemutatkozás: Agrármérnök, okleveles mérnöktanár, angol nyelvtanár, a neveléstudomány habilitált doktora vagyok. Tudományos munkásságommal a tehetséggondozásban, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatásában és a tanárképzésben, -továbbképzésben vállalok szerepet. Fő innovációm a Komplex Instrukciós Program, amely a Stanford Egyetem Complex Instruction módszerének a hazai megformálását, fejlesztését, innovációját és terjesztését jelenti. Az általam kiépített hálózatba (www.komplexinstrukcio.hu) közel 200 intézmény tartozik.

Beosztás: Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézetének a főigazgatója

Tudományterület: bölcsészettudomány

Tudományág: neveléstudományok (nevelésszociológia)

Végzettségek

  • 2016 Eszterházy Károly Főiskola: habilitációs fokozat (3/2016)
  • 2007 Debreceni Egyetem: Ph.D. fokozat (8/2007)
  • 1999 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közoktatás Vezető szak: közoktatási vezető (EKV-430/1999).
  • 1996 Miskolci Egyetem Bölcsésztudományi Intézet, Angol nyelvtanári szak: angol szakos nyelvtanár (98-BT/1996)
  • 1988 Gödöllői Agrártudományi Egyetem Tanárképző Intézet, Mérnöktanári szak: okleveles mérnöktanár (16/1988)
  • 1980 Debreceni Agrártudományi Egyetem: okleveles agrármérnök (83/1980)

Munkahelyek, beosztások

  • 2021-től Miskolci Egyetem, Tanárképző Intézet, főigazgató
  • 2018-2021 Eszterházy Károly Egyetem, Pedagógiai Kar, dékán.
  • 2016-tól Eszterházy Károly Egyetem: egyetemi docens, Komplex Alapprogram, Differenciált Fejlesztés Heterogén Tanulócsoportban alprogram szakmai vezetője
  • 2015-2016 Miskolci Egyetem: Miskolc – Hejőkeresztúr KIP Regionális Központ igazgatója.
  • 2011-2016 Miskolci Egyetem, egyetemi docens.
  • 2010-2018 ELTE PPK, óraadó.
  • 2000-2022 Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola: intézményvezető.
  • 1999-2022 közoktatási szakértő (tanügy-igazgatás, angol, kémia).

Választott intézményi tisztségek, megbízatások, bizottsági, testületi tevékenység

  • 2022-től Tanárképzők Szövetségének alelnöke
  • 2021-től a Miskolci Egyetem BTK Kari Tanács tagja
  • 2021-től a Magyar Rektori Konferencia Pedagógusképzési Bizottságának társelnöke
  • 2020-tól Az MRK PKB vezetésével alakult, az osztatlan tanárszak új szemléletű gyakorlatinak módszertani javaslatain dolgozó munkacsoport tagja
  • 2020-tól Magyar Tudományos Akadémia Miskolci Területi Bizottságának „MAB Régiós Kutatások Fókusztéma 2020-2023” kutatást végző csoport alelnöke
  • 2020-2021-ig a MPT Eszterházy Tagozatának a vezetője
  • 2019-től American Educational Research Association – tagság
  • 2018-tól MTA Miskolci Akadémiai Bizottság Pedagógiai Szakbizottság elnöke
  • 2018-tól Új Pedagógia Szemle szerkesztőbizottságának tagja
  • 2017-től MTA Miskolci Akadémiai Bizottság Neveléstudományi Szakbizottságán belül a Tantárgypedagógiai Munkabizottság tagja
  • 2016-tól Magyar Digitális Oktatási Egyesület tagja
  • 2015-től MTA Matematikai Közoktatási Munkabizottság tagja
  • 2014-től az EMMI Társadalmi Felzárkóztatásért Felelős Államtitkárság Antiszegregációs-kerekasztalának tagja
  • 2011-től a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége (MATEHETSZ) Tudományos Tanácsadó Testületének tagja
  • 2011-től Kutató Tanárok Országos Szövetségének tagja
  • 2007-től Magyar Tudományos Akadémia köztestületi tagja; MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság nevelésszociológiai albizottságának rendes tagja
  • 2001-től a Komplex Instrukciós Program szakmai vezetője (http://komplexinstrukcio.hu)

Nemzetközi szakmai kapcsolatok

  • A Stanford Egyetemmel a kapcsolatom szoros, az együttműködés a Komplex Instrukciós Program hazai innovációjának és disszeminációjának támogatója, segítője. Referencia személy: prof. Rachel A. Lotan.

Saját kutatásokra, innovációs munkára alapozott akkreditált pedagógusképzések

Eszterházy Károly Egyetem:

  • A Komplex Instrukciós Program (KIP) alkalmazása a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoport kezeléséhez, különös tekintettel a tehetséggondozásra

30 órás akkreditált pedagógusképzés (2015-től)

Miskolci Egyetem:

  • Kultúraváltás tantestületi szinten. A Komplex Instrukciós Program támogatott adaptációja a hátrányos helyzetű gyerekeket nevelő iskolákban
  1. órás akkreditált pedagógusképzés (2013-tól)

Eötvös Lóránd Tudományegyetem (2010-től):

  • A tanulók fejlesztése Komplex Instrukciós Program segítségével

Idegennyelv-ismeret:

  • Angol (nyelvtanári szint)
  • Francia (alap szint)

Számítógép-felhasználói készségek:

  • Microsoft Office eszközök készségszintű használata  

Vezetői készségek:

  • Agrármérnökként, majd pedagógusként, illetve felsőoktatásban dolgozó oktató-kutatóként negyedszázados vezetői tapasztalattal rendelkezem.
  • Vezetői képzettségem: 1999 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közoktatás Vezető szak: közoktatási vezető (EKV-430/1999).

Szakmai díjak, elismerések

  • 2020: SZABAD-díj
  • 2019: Miniszteri elismerés, Bűnmegelőzésért Emlékérem (Belügyminisztérium)
  • 2018: Magyar Tehetség Nagykövet (Nemzeti Tehetségsegítő Tanács által adományozott cím)
  • 2017: Majzik Lászlóné-díj 2017 (Új Pedagógiai Szemle által alapított elismerés)
  • 2016: Vezetésemmel a hejőkeresztúri iskola elnyerte a Prima Primissima Alapítvány 2016. évi Prima Primissima Díját
  • 2015: Miskolci Egyetem Pro Universitate díja
  • 2013: „Jó embert keresünk – Keressük Magyarország példaképeit” pályázat nyertese
  • 2010: Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje
  • 2010: Borsod Abaúj Zemplén Megyei Kisebbségekért Díj
  • 2009: Év Mentora Díj – 2009 (Magyar Innovációs Szövetség, Magyar Tudományos Akadémia)
  • 2008: „Pro Educanda Iuventute” díj, Vörösmarty-érem (CENTA Közép-Európai Tanárakadémia)
  • 2007: Borsod-Abaúj-Zemplén megye Pedagógiai Díja (Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Közoktatásáért Közalapítvány)

A pedagógusképzés és -továbbképzés terén közel két évtizedes tapasztalattal rendelkezem. Intézmények, szervezetek, amelyek otthont attak a képzéseimnek:

  • Miskolci Egyetem
  • Eötvös Loránd Tudományegyetem
  • Eszterházy Károly Katolikus Egyetem
  • Debreceni Egyetem
  • Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
  • Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete

Az MTMT-n található publikációs teljesítmény:

https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10012519