Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

Szakmai önéletrajz

Ludnikné dr. Pálfi Dorina

 

Pálfi Dorina 1988. szeptember 22-én született Zalaegerszegen. A középiskolát is itt, a Kölcsey Ferenc Gimnázium angol két tanítási nyelvű osztályában végezte 2008-ban.

2009-2012 között a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karára járt, magyar szakon szerezte BA diplomáját. Ezt követően okleveles magyartanár és okleveles történelem tanári diplomát szerzett.

2014-ben részt vett egy ösztöndíjprogramban, mely a Komplex Instrukciós Program megismerésére irányult a módszer bázisiskolájában. Ennek a fejlődési lehetőségnek a hatására kezdett el komolyabban érdeklődni az oktatás, mint gyakorlati, mint elméleti működése iránt. Még ezévben a Hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola történelem-magyar szakos tanárként munkát kapott. Az itt eltöltött évek alatt tapasztalatot szerzett hátrányos helyzetű gyerekek nevelése-oktatása területén és elkötelezett, erős szemlélet alakult ki benne a differenciálás, a státuszkezelés, a méltányosság megteremtése iránt. Részt vett a Komplex Instrukciós Program képzői továbbképzésén, melynek eredményeképpen a pályán lévő tanárok képzésében is részt vállalt és részt vállal azóta is.

2016 szeptemberében kezdte meg tanulmányait az Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskola Pedagóguskutatás programjában. Azóta számos konferencián vett részt, publikációi jelentek meg a pedagógusok attitűdjének vizsgálata, a státuszkezelésre való felkészítés témakörében. A tudományos, elméleti munka mellett fontosnak tartja az oktatás osztálytermi gyakorlását is, így történelem és magyar szakos tanárként továbbra is aktív tanár maradt. A 2018-ban elindult országos oktatási innovációban, a Komplex Alapprogramban mint DFHT-KIP képzőként közel 300 pedagógus képzését végezte el ezidáig.

Jelenleg a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképzésének adjunktusa. Kurzusait tekintve történelem szakmódszertan, módszertani ismeretek témakörében oktatja a hallgatókat. Oktatói célkitűzése a hallgatók innovatív, befogadó attitűdjének kialakítása, formálása, tudatos osztálytermi nevelő-oktató tevékenységük megalapozása. Kutatási témái a státuszkezelés megismertetése, pedagógusok és pedagógushallgatók képzése, szemléletformálása, a pedagógusi nézet-tudás-attitűd fejlesztése.

Tudományos munkáinak listája: https://m2.mtmt.hu/gui2/?type=authors&mode=browse&sel=10057245&view=simpleList